Totul despre Vitamina B3 sau PP, Acidul Nicotinic, Niacina

vitamina b3 niacina alimente

Vitamina B3 (Denumire chimica: Niacina)

In acest articol vei afla totul despre vitamina B3, denumita si vitamina PP, acidul nicotinic si niacina: ce este niacina, beneficii si rol, pretul niacinei, vitamina B3 si potenta, boli din cauza deficitului, supradoze, cum o putem procura din farmacii: fiole, comprimate si multe alte informatii verificate din surse de incredere precum Wikipedia, dar si parerile oamenilor de pe forumuri.

Totul despre Vitamina B3

Ce este vitamina B3, vitamina PP? Toate informatiile

Vitamina B3 mai este numita si vitamina PP, din limba engleza pellagra preventer, previne pelagra, niacina sau acid nicotinic. Este o vitamina hidrosolubila, adica se dizolva in apa. Niacina are un rol important in tratarea colesterolui marit si pelagrei (deficitul de niacina).

Ce este niacina sau acidul nicotinic? Formula chimica si denumirea chimica a vitaminei B3

Formula chimica a vitaminei B3 este C6H5NO2. Cunoscuta si dupa denumirea sa chimica: niacina sau acid nicotinic. Cele doua substante alaturi de nicotinamide formeaza complexul de vitamina B3. Suplimentele pe baza de niacina nu aduc beneficii contra bolilor cardiovasculare conform ultimelor studii.

Vitamina B3 beneficii. Pentru ce este buna?

Efectele vitaminei B3 in organism:

Vitamina B3 este vitala pentru ca organismul nostru sa fie sanatos pentru o perioada mai lunga de timp . De asemenea este un bun adjuvant impotriva imbatranirii si aparitiei semnelor de imbatranire si ajuta procesele genetice ale celulelor din organism. Regleaza nivelul zaharului din sange si lupta impotriva colesterolui, a bolii Alzheimer.

Vitamina B3 si potenta

Vitamina B3 si potenta este un subiect des dezbatut de romani dar si de alte nationalitati. Adevarul este ca vitamina B3, conform unor studii din china, efectuate de medicul Chi-Fai Ng, persoanele care au consumat timp de 12 saptamani niacina, au putut sa isi mentina erectia pentru perioade mai indelungate decat persoanelor carora le-au fost administrate medicamente dupa principiul placebo.

Lipsa vitaminei B3 sau deficit, simptome:

Cum ne putem da seama ca nu consumam suficienta vitamina B3?

Persoanele care nu isi alimenteaza corpul cu doza zilnica recomandata de vitamina B3 pe parcursul mai multor luni de zile tind sa prezinte urmatoarele simptome: slabiciune musculara generala, o lipsa evidenta a poftei de mancare pe perioade mai indelungate, infectii la nivelul pielii sau diverse probleme gastrice, oarecum fiind o cauza a celuilalt simptome care reduce pofta de mancare.

Boli care pot aparea din cauza deficitului de Niacina:

Vitamina B3 sau niacina este utilizata in medicina pentru combatarea a numeroase boli, printre cele mai importante sunt boala Alzheimer si imbatranirea. Dar mai sunt si altele: cataracta, stari psihice precare, chiar si depresia, diabet zaharat, dureri menstruale, pelagra sau tulburari ale gustului si mirosului.

vitamina pp acid nicotinic

 

Prospect: Doza zilnica recomandata si Excesul de vitamina B3:

Doza zilnica recomandata de vitamina B3 conform Comitetului de Nutritie si Alimentatie din America difera in functie in functie de mai multe aspecte cum ar fi sexul, varsta sau perioadele de lactatie ale femeilor. Asadar, va prezentam doza zilnica recomandata de niacina pe care trebuie sa o consume fiecare grupa de varste:

  • Sugarilor de pana la 12 luni li se recomanda intre 2 si 4 mg
  • Copiilor cu varste intre 1 si 13 ani de la 6 la 12 mg
  • Adolescentilor ce au mai mult de 14 ani 11 mg
  • Femeilor 11 mg
  • Femeilor insarcinate 18 mg
  • Femeilor aflate in perioada de alaptare 17 mg
  • Baratilor 11 mg

Supradoza sau excesul de vitamina B3

Conform Institului American de Alimentatie si Nutritie, nivelul maxim de niacina ce poate fi consumat de un american est stabilit la 35 de mg / zi, in timp Institutul European de Alimentatie si Nutritie afirma ca pentru europeni doza maxima de vitamina B3 ce poate fi consumata este de 10 mg / zi.

Aceste valori se actualizeaza periodic, acest tip de institutii avand obligatia sa prezinte noi valori in functie de evolutia/involutia modului de alimentatie al populatiei, urmatoarea data fiind fixata pentru 28 iulie 2018, conform Wikipedia.

Efecte adverse, supradoza de vitamina B3, contraindicatii

Niacina este contraindicata persoanelor ce sufera de boli hepatice active, persistente ale transaminazelor marite, ulcer peptic sau hemoragii arteriale, in timp ce supradozele de vitamina B3 se pot manifesta prin reactii alergice la nivelul pielii.

Alimente bogate in vitamina B3, surse:

Vitamina B3 poate fi obtinuta din numeroase alimente, printre alimentele cele mai bogate in aceasta vitamina enumeram, de origine animala (valori / 100 de grame):

  1. ton 18mg
  2. carnea slaba de curcan 11mg
  3. carnea slaba de porc 11mg
  4. carnea de caprioara 10mg
  5. carnea de vita 8mg

si de origine vegetala (valori / 100 de grame):

  1. seminte de susan 12mg
  2. ginger 9mg
  3. tarhon 9mg
  4. gogosari verzi 7mg
  5. seminte de floarea soarelui 4mg
  6. cartofi 3mg

Citeste si: Totul despre Complexul de vitamina B

Niacina in farmacii:

Niacina poate fi procurata si din farmacii, indicat ar fi la prescriptia medicului sau la sfatul farmacistului. Aceasta poate fi gasita sub forma de capsule, adesea in complecsi de B-uri, dar si singure sub forma de comprimate, pretul pentru 100 de grame fiind aproximativ 40-50 de RON in functie de farmacia de la care le cumparati. De asemenea puteti gasi in farmacii vitamina B3 si sub forma de fiole, pretul acestora fiind aproximativ acelasi.

Ai descoperit lucruri noi? Daca da, da un share sa citeasca si prietenii acest articol si lasa-ne un comment. 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here