Lipsa de Fier in Organism: Simptome, Cauze, Tratament Naturist

lipsa de fier in organism

Anemia prin carenta de fier este o problema destul de frecvent intalnita. Dupa cum sugereaza si numele acestei probleme de sanatate, ea este o afectiune caracterizata printr-un nivel insuficient de fier in organism. Fara fier, organismul nu poate produce suficienta hemoglobina, aceasta substanta fiind intalnita in celulele rosii, ea fiind responsabila cu transporrtul oxigenului.

Anemia va face astfel sa obositi si poate crea si unele dificultati de respiratie. Anemia provocata de carenta de fier poate fi corectata printr-un supliment de fier.

Simptome lipsa de fier

Initial simptomele caracterizate de carenta de fier pot fi usoare, astfel incat ele trec de cele mai multe ori neobservate. Pe masura ce organmismul vostru devine totusi deficitar in fier, anemia nu face decat sa se inrautateasca. Semnele si simptomele ajung sa se intensifice.

Printre principalele simptome care pot aparea in cazul acestei probleme de sanatate se numara oboseala extrema, pielea palida, slabiciunea, dar si durerile toracice, precum si bataile rapide ale inimii sau diverse dificultati in respiratie. Mai pot aparea si durerile de cap, halucinatiile, precum si ametelile.

Mainile si picioarele reci sunt alte simptome ale acestei probleme. Mai apar si unghiile fragile sau apetitul scazut, in special la sugari si la copii.

Ce te doare de la lipsa de fier

Durerile de cap reprezinta o problema destul de frecventa, dificultatea de concentrare, paliditatea fetei, precum si unghiile fragile sau respiratia grea sunt alte probleme care pot aparea. Simptomele ajung sa se intensifice in timp.

Anemia si Lipsa de Fier

Ameteala, oboseala si paloarea reprezinta cateva semne ale anemiei produse de lipsa de fier din organism. Anemia prin lipsa de fier este cea mai comuna forma de anemie, aceasta forma fiind mai frecventa in cazul femeilor, dar si a copiilor sau in cazul donatorilor de sange.

Pe masura ce se agraveaza, anemia se manifesta prin scaderea rezistentei la efort, dar si prin dureri de cap, palpitatii, precum si insomnie, irascibilitate, pierderea poftei de mancare, crapaturi la colturile gurii, senzatia de gat uscat, dar si dificultatea de inghitire.

Fierul este elementul principal care intra in componenta hemoglobinei, acesta fiind constituentul principal al globulelor rosii. Necesarul de fier creste in timpul sarcinii, pentru a face fata cresterii volumului sangvin, dar si pentru a sustine dezvoltarea fatului. Este bine de stiut ca fierul, pentru a fi folosit de catre organism se va absorbi in prezenta vitaminei C.

Fierul heminic si anume cel care se gaseste in carnea de pasare, vita, peste si fructe de mare este mai bine absorbit de catre organism. Varianta nonheminica se gaseste in fasole, spanac, linte, migdale sau nuci si seminte, acesta absorbandu-se mai greu.

Fierul este necesar organismului, insa veti avea nevoie de cantitati mici de acest element. Unul dintre principalele riscuri ale excesului de fier in organism il constituie aparitia bolilor cardiovasculare. In cazul in care in organism se gaseste fier in exces, apare riscul de oxidare al ADN-ului celular, crescand astfel riscul de cancer.

Cauzele lipsei de fier

In ceea ce privesc cauzele, anemia de deficit de fier apare in momentul in care organismul nu are suficient fier pentru a produce hemoglobina. Hemoglobina este o parte importanta a globulelor rosii, ea dand sangelui culoarea specifica.

Aceasta permite celulelor sa transporte sange oxigenat in tot corpul. Printre cele mai cunoscute cauze se numara pierderile de sange, lipsa de fier din dieta, sarcina si anume ca anemia apare la un numar mare de femei gravide datorita faptului ca depozitele de fier trebuie sa serveasca propriului lor volum de sange, dar trebuie sa fie in acelasi timp si o sursa de hemoglobina pentru fatul in crestere.

Printre cauze se mai numara si o incapacitate de a absorbi fierul, problema cu care se confrunta anumite persoane.

Factorii de risc

Riscurile cele mai mari de a dezvolta o astfel de problema le au femeile, deoarece ele pierd sange in timpul menstruatiei. Sugarii si copiii au si ei un factor mare de risc de a dezvolta aceasta problema. Ea mai poate fi intalnita la vegetarieni, precum si la persoanele care obisnuiesc sa doneze sange.

Tratament Naturist Lipsa de Fier

Anemia poate fi combatuta prin consumul de urzica vie. Puteti face diverse infuzii de urzica vie si sa consumati aceasta bautura zilnic, pe o durata de 6-8 saptamani. O alta cura recomandata este cea cu grau germinat, fulgi de ovaz in lapte sau suc de ovaz.

Pentru a combate aceasta problema, mai puteti opta si pentru fructele mature de ienupar, acestea avand si ele un impact benefic asupra organismului. Rezultate foarte bune mai dau si infuziile de cretisoara, coada soricelului, precum si cimbrisorul, coada calului, troscot, arnica, teci de fasole sau macese uscate.

Citeste si: 40+ Alimente Care Contin Mult Fier

Frunzele de afin, florile de ciubotica-cucului sau mugurii de brad sunt si ei apreciati pentru efectele benefice pe care le au asupra sanatatii. La intervale de doua zile, se poate consuma cate un ceai din fructe de coriandru, chimion sau anason.

Acest ceai are un rol benefic in favorizarea digestiei, dar si a apetitului. Ceaiurile acestea se pot bea separat sau in amestec, ele avand o actiune remineralizanta, vitaminizanta, dar si diuretica sau antimicrobiana asupra organismului vostru.

Mierea de albine este si ea o solutie foarte buna, in cazul in care aveti probleme cu anemia. Puteti consuma 100-150g de miere pe zi dizolvata in lapte cald. Ea are o mare eficienta datorita continutului ridicat de minerale precum fierul, manganul sau cuprul.

Se mai pot face si combinatii de miere, lapte cald si un galbenus de ou, aceasta bautura fiind una foarte placuita si eficienta, in special pentru copiii si adolescentii care sufera de aceasta problema.

Polenul granulat poate si el sa fie introdus in dieta, iar dupa ce se va consuma, indicat este ca adultii sa bea un pahar indulcit cu miere. Salatele sunt si ele recunoscute pentru rolul important pe care il au in combaterea anemiei. In aceste salate puteti introduce spanacul, varza alba, telina, dar si patrunjelul, zeama de lamaie.

Daca preferati, puteti realiza si o salata din fructe in care sa includeti cirese, visine, mere, pere, banane, prune si pepene verde, aceste fructe fiind indicate pentru a combate anemia datorata lipsei de fier din organism.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here