Top 31 Alimente Bogate in Vitamina B1, Tiamina

alimente cu multa vitamina b1 tiamina

Vrei sa stii care sunt cele mai bogate alimente in vitamina B1 sau Tiamina dupa denumirea sa medicala? Citeste in continuare si vei afla care dintre legume, fructe, seminte, nuci, produse de panificatie si produse de origine animala sunt recomandate pentru a creste nivelul de vitamina B1 si a imbunatati functiile acestuia.

Top 7 Legume Bogate in Vitamina B1

    1. Boabe de soia prajite. Acestea sunt cele mai bogate in vitamina B1 sau Tiamina, continand 0,43 mg/100 de grame, reprezentand 26% din necesarul zilnic de vitamina B1. Atentie si la aportul caloric, boabele de soia prajite contin si 450 de calorii / 100 g.
    2. Mazarea verde are 0,28 mg de vitamina B1 pe suta de grame, adica 19% din doza zilnica recomandta. In functie de modul in care o cumparam, fie ea proaspata sau congelata, canitatea de vitamina B1 poate varia intre 17% si 12%.
    3. Fasolea alba este bogata in vitamina B1, 0,24 mg / 100 de grame de fasole alba, 16% din DZR. Majoritatea tipurilor de fasole contin multa vitamina B1, dupa cu urmeaza: fasolea roz 15%, fasolea neagra 14% sau fasolea mung 11%.
    4. Linte gatita este o sursa importanta de proteine si carbohidrati, la fel ca si fasolea, dar contine si multa vitamina B1, 14% din DZR.
    5. Porumbul ocupa locul numarul 5, printre cele mai bogate legume in aceasta vitamina, 13% din DZR.
    6. Cerealele integrale sunt extrem de sanatoase si recomandate pentru mesele diminetii, ele aduc un aport de 12% din DZR de Tiamina.
    7. Sparanghelul, o leguma verde extrem de sanatoasa, ce contine si vitamina B1, 0,16 mg / 100 de grame, 11% din DZR.

vitamina b1 alimente

In cazul in care obisnuiti sa va cumparati legume congelate, trebuie sa stiti ca acestea nu sunt la fel de bogate in vitamine si minerale, sparanghelul congelat si apoi gatit are doar 4% din DZR.

Top 11 Seminte si Nuci Bogate in Vitamina B1

Seminte bogate in Tiamina (B1)

        1. Semintele de in sunt foarte apreciate de catre vegani, dar ele ar trebuie sa fie consumate de orice persoane, deoarece aduc un beneficiu real sanatatii organismului si imbuantatesc sanatatea mintii prin intermediul vitaminei B1, continand 110% din doza zilnica recomandata / 100 de grame.
        2. Seminte de floarea soarelui sunt printre preferatele romanilor din aceasta categorie. Ele, contrar asteptarilor, sunt extrem de bogata in vitamina B1, 1,48 mg / 100 de grame, 99% din DZR.
        3. Semite de susan contin 78% / 100 g din DZR de vitamina B1. Acestea au numeroase beneficii asupra sanatatii precum: ajuta la prevenirea diabetului, previn cancerul, protejeaza impotriva radiatiilor si multe altele.
        4. Semitele de chia pot fi puse pe o lista a alimentelor extrem de importante, pot fi numite chiar seminte sfinte multumita faptului ca sunt extrem de bogate in minerale si vitamine, chiar si vitamina B1, 57% din DZR / 100 g.
        5. Consumati zilnic in cantitati moderate semite de dovleac si veti avea parte de un aport de vitamina B1 de 18% din DZR, grasimi omega 3, magneziu pentru buna functionare a inimii si multe alte beneficii.

seminte si nuci vitamina b1 tiamina

Nuci bogate in Tiamina (B1)

        1. Nucile Macadamia sunt cel mai sanatos tip de nuci de pe fata pamantului. Acestea ofera organismului vitamina B1: 0,71 mg/100 de grame, adica 47% din doza zilnica recomandata, dar si omega-7, proteine, fibre, fier, calciu, fosfor si seleniu. Pret 65 RON / 500 de grame.
        2. Fisticul contine 46% din DZR de vitamina B1. Poate fi considerat un aliment caloric, deoarece fiecare o suta de grame de fistic contine 562 de calorii, grasimi bune, carbohidrati 28 g, proteine 20 de grame, dar si micronutrienti: potasiu, vitamina A, calciu, vitamina C, fier, vitamina B6 sau magneziu.
        3. Nucile braziliene aduc un real aport de beneficii organismului nostru, prin prisma vitaminelor si mineralelor de care dispune. In 100 de gramde de produs descoperim 43% din DZR de vitamina B1, ajuta sistemul imunitar si sunt cea mai bogata sursa de seleniu. Pretul acestora poate varia in functie de comerciant si producator, in medie 500 de grame de nuci braziliene costa 30 RON.
        4. Nucile pecan sunt cunoscute drept nucile cu cel mai bogat aport de grasimi. Pe langa grasimi putem obtine consumand nuci pecan si vitamina B1, 32% din DZR / 100 de grame, fibre, magnezeu, fosfor, fier, vitamina A, acizi grasi omega 3, acizi grasi omega 6 si multe altele.
        5. Caju sau alunele caju contin 25% din DZR de vitamina B1 si sunt extrem de sanatoase. Pentru a putea beneficia de toate proprietatile sale, trebuie consumat in stare cruda, neprocesat termic sau cu adaosuri de gust, adesea aceste alune sunt gasite in comert ca atare.
        6. Unt de arahide poate fi considerat de o parte dintre noi o specialitate, desi caloric, acesta este bogat in grasimi bune si are foarte putin zahar sau calorii din carbohidrati. El contine printre multe alte beneficii si 5% din DZR de vitamina B1.

Nucile si alunele sunt potrivite pentru a fi consumate atat ca gustare intre mese, cat si utilizate in shake-uri, salate sau in alte preparate delicioase, dand o textura si un gust mai bun mancarurilor.

Nu trebuie sa exagerati cu consumul lor, deoarece majoritatea sunt bogate in calorii si grasimi, astfel suntem predispusi in a lua in greutate. In functie de metabolismul fiecaruia, activitatea fizica zilnica, varsta, sex si alimentatie, trebuie sa aveti in vedere cat inseamna consumul a prea multe nuci si alune.

Citeste si: Totul despre Vitamina B1 (Tiamina): Beneficii, Prospect, Alimente

paine cu tiamina

Top 4 Produse de Panificatie Bogate in Vitamina B1

Probabil cu totul neasteptat, dar multe din produsele de panificatie mancate de fiecare roman in parte sunt surse bogate in vitamina B1, astfel amintim:

        1. Bagheta alba 89% din DZR / 100 de grame.
        2. Briosa englezeasca 55% din DZR / 100 de grame.
        3. Paine alba 0,47 mg 31% din DZR / 100 de grame.
        4. Paine de secara 31% din DZR / 100 de grame.

Top 9 Alimente de Origine Animala Bogate in Vitamina B1

carne de porc vitamina b1

        1. Carnea de porc (macra) este o bogat sursa de vitamina B1 in general. Cantitatea de vitamina B1 poate diferi in functie de tipul de carne, astfel, macra are 1,12 mg de vitamina B1 / 100 de grame, care reprezinta 74% din DZR.
        2. Cotlet de porc 68% / 100 de grame din DZR.
        3. Muchiulet de porc 66% / 100 de grame din DZR.
        4. Coaste de porc 51% / 100 de grame din DZR. O singura costita de porc, cu tot cu os, aproximativ 206 grame de produs contine 67% din DZR.
        5. Pastrav 0,43 mg / 100 degrame, 28% din DZR. Nu doar gustos si extrem de accesibil, pastravul este o sursa importanta de nutrienti benefici pentru sanatatea mentala.
        6. Somon 23% / 100 de grame din DZR.
        7. Ton 20% / 100 de grame din DZR.
        8. 8. Macro 13%
        9. Hering 7% / 100 de grame din DZR.

Exista si un mit, conform caruia, persoanele care consuma alimente bogate in vitamina B1 / Tiamina sunt ajutate de organism sa respinga insectele precum tantarii sau mustele, dar si alte tipuri de insecte care musca. Cum se intampla acest fenomen? Aceste persoane primesc un miros specific, neplacut pentru insecte si nesesizabil decatre simtul olfactiv uman.

Ai aflat lucruri noi? Da-i un share acestui articol. Parerea ta conteaza, spune-o in sectiunea de comentarii de mai jos. 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here