Cum pot sa ma ingras?

cum sa te ingrasi

Daca numeroase sunt persoanele care cauta sa slabeasca cu orice pret, altele si-ar dori in schimb sa se ingrase. Insa, trebuie sa tinem cont de faptul ca barbatii si femeile nu sunt egali nici cand vine vorba despre ingrasat.

Barbati si femei – inegali in fata cantarului

Dupa cum spuneam mai sus, barbatii si femeile nu sunt egali in fata cantarului. Nu suntem egali nici in ceea ce priveste eforturile depuse pentru a pierde in greutate. Diferenta se situeaza in special la nivel de reactii hormonale si morfologie.

Nevoi si repartizarea grasimii in mod diferit

Oricare ar fi greutatea sau morfologia noastra, femeile sunt constituite in proportie de 20-25% din tesut adipos. Barbatii in schimb sunt constituiti din 10-15% tesut adipos. Inca din adolescenta, femeile secreta o cantitate importanta de estrogeni.

Acestia din urma favorizeaza stocarea grasimilor, mai ales cand vine vorba de sarcina. Acest lucru ii permite bebelusului sa se dezvolte corect, luand din rezervele situate in bazinul mamei si in coapse. De aceea, femeile se ingrasa mai mult in aceste zone.

Barbatii au tendinta sa acumuleze grasime in partea superioara a corpului: piept, abdomen. Acumularea de grasime in aceste zone favorizeaza factorii de risc ai bolilor cardiovasculare. Datorita morfologiei lor, barbatii au nevoi nutritionale diferite, superioare femeilor. Daca vor sa se ingrase vor fi nevoiti sa depuna eforturi suplimentare.

Cum poti sa te ingrasi rapid daca esti barbat?

Pentru a se ingrasa, barbatii nu ar trebui sa fie atat de atenti la continutul farfuriei lor. Vor trebui totusi sa fie atenti, sa nu faca prea mari excese. Vor consuma un numar mai mare de calorii decat de obicei, un numar mai mare decat numarul pe care il ard de obicei deoarece barbatii ard mai repede calorii decat femeile.

Barbatii care vor sa se ingrase ar trebui sa dubleze continutul farfuriei. Metabolismul lor consuma mai multa energie atat in stare de repaos cat si in timpul unui efort. Pentru a se ingrasa rapid, trebuie sa manance mai mult decat femeile si dincolo de nevoile lor nutritionale.

Cum poti sa te ingrasi rapid daca esti femeie?

cum sa ma ingras mancand calorii

Femeile sunt mai sensibile in ceea ce priveste luarea in greutate, ceea ce poate fi un avantaj in momentul in care ele cauta sa se ingrase. Insa atentie, vorbim aici despre tesut adipos. Pentru a ne ingrasa sanatos si durabil trebuie sa avem grija ca si muschii sa se dezvolte in egala masura.

Pentru asta, femeile trebuie sa fie mai prudente in ceea ce priveste continutul farfuriei si sa favorizeze sursele de proteine. In egala masura, ar trebui sa depuna mai multe eforturi fizice pentru dezvoltarea masei musculare. Oricum ar fi, pentru a se ingrasa sanatos, pot conta pe particularitatile metabolice si pe hormonii lor.

Continutul farfuriei trebuie sa fie variat si sportul trebuie sa fie practicat in mod regulat. Un ultim sfat – de optat pentru sporturi care confera volum muschilor. Acest tip de sport va va ajuta corpul sa se armonizeze si sa castige masa musculara.

Cum te poti ingrasa in mod natural?

Iata o serie de sfaturi pe care le poti pune in practica daca cauti sa te ingrasi rapid dar si durabil. Obiectivul acestor trucuri este acela de a va ajuta sa va ingrasati si sa ramaneti totodata intr-o stare perfecta de sanatate. Unele sfaturi si alimente sunt mai adaptate barbatilor sau femeilor, in ciuda scopului comun.

Inainte de a incepe, calculeaza-ti IMC-ul (Indicele de Masa Corporala) pentru a afla daca esti intr-adevar prea slab/a. Insa atentie, acesta nu reprezinta intotdeauna un indicator real pentru femeile si barbatii mai musculosi. Trebuie sa tii cont si de compozitia corporala.

1. Pastreaza o buna igiena de viata

mese regulate pentru a te ingrasa

Luarea in greutate nu se limiteaza doar la ingrasare. Ingrasatul poate fi in unele cazuri periculos pentru sanatate, mai ales daca nu se tine cont de unele lucruri. De aceea, trebuie sa pastrezi o buna igiena de viata. Cum? Practicand o activitate fizica regulata si optand pentru mese regulate si echilibrate.

Nu trebuie sa consumi grasimi pentru a te ingrasa sau mancare tip fast food. Aceasta este o greseala destul de frecventa. Probabil te vei ingrasa insa vei creste si nivelul de colesterol si vei favoriza toxinele precum si numeroase probleme de sanatate.

2. Revizuirea alimentatiei

Daca continui sa pierzi in greutate sau ai mare nevoie sa te ingrasi, atunci probabil problema este la nivel de alimentatie. Nu ezita sa ceri sfatul unui specialist sau unui nutritionist pentru a-ti alcatui mai bine mesele. Este un lucru indispensabil. Pentru a te ingrasa rapid si sanatos, durabil, nu trebuie sa mananci orice la orice ora.

Reia obiceiurile sanatoase progresiv si opteaza pentru grasimile bune precum si pentru sursele de zaharuri sanatoase. Trebuie sa mananci variat. Pentru a te ingrasa in mod natural trebuie sa consumi mai multe calorii decat arde corpul tau in mod normal in fiecare zi. Privilegiaza alimente cu o puternica densitate energetica care contin un numar ridicat de calorii pentru o greutate egala.

Aceste alimente pot fi foarte grase, trebuie deci sa le alegi cu atentie. Opteaza pentru peste gras, carne, paine integrala, cereale, fructe si legume precum si feculenti. Mizeaza si pe cartofii dulci, mazare, cartofi si leguminoase.

Consuma fructe uscate sau fructe mai bogate in calorii precum avocado, strugure, banane, masline si ia suplimente alimentare naturale si adaptate luarii rapide in greutate. Consuma sucuri naturale de fructe si legume, de sezon.

3. Consuma proteine si dezvolta-ti muschii

Revizuirea alimentatiei reprezinta in egala masura debutul planului de ingrasare. Trebuie sa optezi pentru cele mai bune alimente cu putinta, bio daca este posibil. Pentru a consuma mai multe calorii decat arzi trebuie sa mizezi si pe proteine.

consuma proteine pentru a lua in greutate

Este cel mai important nutrient pentru a te ingrasa sanatos deoarece proteinele sunt necesare mschilor si dezvoltarii. Consumand mai multe proteine iti vei putea hrani muschii si sa permiti dezvoltarea acestora. Este un lucru esential pentru luarea in greutate – grasimea nu este singurul element care te ajuta sa te ingrasi.

In farfuria ta trebuie sa se regaseasca si surse sanatoase de proteine precum cereale, leguminoase, oleaginoase, seminte, fructe uscate, fructe de mare, produse lactate si oua.

4. Fa sport si dezvolta-ti masa musculara

Pentru a te ingrasa in mod natural, trebuie sa iti reechilibrezi alimentatia si sa adopti o serie de noi obiceiuri. Nu te opri din practicarea sportului – contrar ideilor preconcepute, sportul este un aliat si al luarii in greutate. Activitatea fizica reduce nivelul de zahar din sange dar stimuleaza in egala masura apetitul. De aceea, ce pui in farfurie este determinant. Ora mesei se apropie cu pasi repezi insa tie nu iti este foame?

Iesi putin la aer si plimba-te putin pentru a stimula apetitul. De altfel, sportul este un aliat al sanatatii noastre care ne permite sa ne pastram in forma in ciuda luarii in greutate care te asteapta. Va elimina o mare parte din zaharul consumat, va permite metabolismului sa functioneze intr-un mod optim si sa te orienteze spre gustari mai frecvente pe parcusrul zilei. In plus, mentine sanatatea cardiovasculara, un lucru indispensabil luarii in greutate naturale si sanatoase.

Atentie, nu ne referim aici la o activitate moderata, drept urmare normala. Aceasta nu trebuie sa fie excesiva. De altfel, unele sporturi precum culturismul favorizeaza dezvoltarea masei musculare ceea ce se va simti si pe cantar. Dezvolta-ti muschii pentru a te ingrasa mai rapid.

5. Mizeaza pe plantele care stimuleaza apetitul

Unele plante au facultatea de a stimula apetitul. Drept urmare, trebuie sa mizezi pe aceste plante, mai ales sub forma de suplimente alimentare, pentru a avea o pofta mai mare de mancare. Schinduful este o planta leguminoasa cunoscuta pentru capacitatea sa de a favoriza apetitul persoanelor care o consuma.

schinduful stimuleaza apetitul

O poti integra in alimentatia zilnica sau sa o consumi sub forma de supliment alimentar. Pe langa faptul ca stimuleaza apetitul, schinduful este cunoscut pentru faptul ca fortifica organismul persoanelor anemice, anorexice sau depresive. Printre alimentele capabile sa deschida apetitul se numara si ghimbirul.

Acesta din urma stimuleaza apetitul, favorizeaza digestia si poate trata si tulburarile digestive. In acelasi scop, putem folosi si oregano sau gentiana. Aceste plante contin principii active relativ puternice.

Cateva trucuri gastronomice pentru a lua in greutate

Pentru a te ingrasa, trebuie sa cresti aportul de calorii bune. Foloseste uleiuri la gatit, margarina vegetala (bogata in acizi grasi Omega 3 si Omega 6), feculenti si asezoneaza-ti preparatele cu uleiuri bogate si sanatoase. La micul dejun sau la gustare, consuma paine cu miere, dulceata, margarina fara grasime trans, branza sau unt de arahide.

Daca nu ai obiceiul sa mananci dimineata, nu trebuie sa neglijezi gustarile si mananca pe parcursul zilei, chiar daca micul-dejun este esential. In aceeasi logica a luarii rapide in greutate, poti miza pe unele mese mai bogate in calorii (doar de cateva ori pe saptamana) si sa consumi bauturi sanatoase.

1. Micul dejun si gustarile vor fi compuse din:

  • o bautura,
  • un produs lactat,
  • paine sau cereale,
  • eventual un fruct ;

2. Pranzul si cina vor fi compuse din :

  • o leguma (cruditati, ciorba, salata verde sau legume fierte),
  • un fruct,
  • un produs lactat (lapte sau branza),
  • paine si/sau feculenti (paste, orez, cartofi),
  • carne sau peste sau oua si leguminoase,
  • un corp gras de gatit sau de asezonat (de preferinta ulei de nuci sau de rapita),
  • o bautura.

Traiasca gustarile

gustarile ajuta la ingrasare

Acorda-ti o gustare intre micul-dejun si pranz si o a doua gustare intre pranz si cina. Inca o data, mizeaza pe glucide, mai degraba decat pe lipide, mai degraba pe zaharuri lente decat pe grasimi. Iaurturi integrale si cerealele spre exemplu, sunt perfecte. Rontaie un pumn de fructe uscate la sfarsitul fiecarei mese: banane, caise, nuci de cocos sau prune, calorice si extrem de energetice totodata.

Adapteaza meniul eventualelor tulburari digestive

In caz de greturi sau varsaturi, consuma preparatele reci sau la temperatura camerei, astfel incat sa nu simti prea tare mirosul preparatului. Evita alimentele foarte grase (sosuri, mezeluri), foarte dulci sau cu gust puternic (varza, peste, carne rosie). Bauturile pe baza de cola te ajuta sa lupti impotriva greturilor.

In caz de afte sau inflamatii in gura, evita sa consumi preparatele calde sau foarte reci (iti pot provoca o senzatie de arsura) precum si preparatele prea condimentate sau acide (cu lamaie, otet sau mustar). Consuma alimente onctuoase (lactate, retete cu smantana) sau mixate (piure, compot, supe).

Evita suplimentele alimentare periculoase

Inghitirea a catorva pastile pentru dezvoltarea muschilor poate fi destul de tentanta insa, conform Agentiei Nationale pentru Securitate sanitara, interesul este discutabil cu privire la riscuri. Suplimentele alimentare contin acizi aminati sau compusi care sunt derivati. Arginina, care are efecte hipotensive si vasodilatatoare, creste riscul mortii subite la persoanele care au suferit deja un infarct.

Doua cazuri de hepatita, un caz de nefrita interstitiala si mai multe cazuri de agravare a unei boli renale au fost gasite la consumatorii de creatina. DHEA, hormon steroid, al carui comercializare sub forma de supliment alimentar nu este interzisa, este, cu toate acestea, inscris pe lista produselor dopante.

In caz de consum regulat, ar putea stimula dezvoltarea anumitor tipuri de cancer. Unele suplimente alimentare pot fi imbogatite cu hormoni steroizi anabolizanti, ori aceasta substanta poate afecta extrem de grav sistemul cardiovascular, drept urmare este de evitat.

Obiective rezonabile

A te ingrasa mult prea repede nu este un lucru bun pentru sanatate. Fixeaza-ti un obiectiv cat mai rezonabil, de 500-700g in plus pe saptamana. Pentru a atinge acest obiectiv, un aport caloric de 500-600 de kcal suplimentare pe zi este suficient. Cu un astfel de regim alimentar, luarea in greutate va fi de aproximativ 2,8 kg pe luna, adica peste 8 kilograme in trei luni.

De retinut

Am tot repetat faptul ca un barbat si o femeie nu sunt egali in privinta ingrasarii. Oricum ar fi, daca vrem sa ne ingrasam in mod natural si sanatos, nu trebuie sa cadem in capcana mancarii nesanatoase de tip junk food. Pastreaza o igiena de viata sanatoasa, mananca in mod echilibrat si fa sport. Va fi necesar sa cresti frecventa si cantitatea meselor consumate si sa multiplici gustarile de-a lungul zilei. Mizeaza pe grasimile bune si alimentele bogate in mod natural.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here