Proteine si Suplimente Masa Musculara – Performante Maxime

proteine si suplimente masa musculara

Pentru a obtine cresterea in masa musculara, pe langa principiile de baza, dar si toate secretele cresterii in masa musculara, trebuie sa luam in considerare suplimentarea alimentatiei cu cateva produse specifice. In functie de nevoile sau minusurile pe care le simte fiecare dintre noi, atat pe partea de antrenament, cat si pe partea de alimentatie sau somn, exista suplimente nutritive care ne pot ajuta.

Ca si o regula inainte de cumpararea oricarui produs este bine sa citesti eticheta in amanunt si sa cunosti toate substantele care intra in compozitia acestora. Acele suplimente care au un “amestec brevetat” (compania nu divulga cu exactitate substantele care intra in compozitia produsului) sunt de regula cele de care trebuie sa stam departe.

Asadar, in cele ce urmeaza, va recomandam o serie de suplimente pentru masa musculara care cresc radical evolutia in sala de forta, energia, vitalitatea, sanatatea si duc la un alt nivel potentialul corpului tau de a atinge forma mult dorita.

masa musculara cu suplimente nutritive

Proteine WHEY din zer pentru sala

Culturistii si atletii au o nevoie sporita de proteine, lucru care de cele mai multe ori, obiectiv prrivind, poate fi dificil de atins doar din alimentatie. Pentru a ne atinge cantitatea de 2g de proteine/kg de corp din alimente, trebuie sa facem eforturi mari pentru a ne alinia planul nutritional astfel incat sa reusim sa obtinem numarul de proteine necesare, intr-un aport scazut de calorii. Doar asa vom putea obtine corpul acela de invidiat, care nu are si un aport de grasime consistent din cauza caloriilor numeroase ingerate.

De exemplu, o persoana care are 70kg si 1,80m inaltime, va avea nevoie de aproximativ 140g de proteine pentru a facilita cresterea si dezvoltarea muschilor. Aceste 140g pot fi usor sau greu de obtinut, in functie de timpul si banii alocati alimentatiei. Exista numeroase produse bogate in proteine, dar si in calorii, precum sunt produsele lactate, care ne vor ajuta sa obtinem cele 140g de proteine zilnice, dar sa ne si depasim considerabil numarul de calorii, facilitand cresterea in masa musculara, dar si acumularea depozitelor de grasime.

Intr-o viata agitata, ocupata cu scoala, facultate, loc de munca, dar si alte activitati, cel mai usor de sustinut pe termen mediu si lung este o alimentatie care ne aduce in exemplul dat intre 100 si 120 de grame de proteine. Restu fiind completat de un supliment, o proteina din zer, Whey, cum este cea pe care v-o recomandam in cele ce urmeaza.

O cupa din acest tip de pudra va avea de regula 20-30g de proteina usor digerabila, care dupa antrenament va fi foarte eficienta. Aceasta poate fi amestecata atat cu lapte cat si cu apa, recomandata a fi servita dupa o masa, nicidecum substituent al unei mese. Un supliment proteic extrem de eficient este ISO WHEY. O cantitate mai mare de proteine, pachetele la 2.1Kg, va scapa de o alta investitie pe o perioada de 2-3 luni de zile si va asigura ca va atingeti numarul de proteine in cat mai multe din aceste zile.
proteine whey masa musculara

Cea mai buna Creatina

Creatina este un bun adjuvant sportivilor, atat pentru forta, marime, cat si recuperare. Impreuna cu proteina, creatina este unul din acele suplimente testate, extrem eficiente pe care marea majoritate a culturistilor il folosesc.

Creatina se converteste in ATP in corpul nostru, iar muschii vor avea o rezistenta sporita la efort, permitand o evolutie mai rapida si o suprasolicitare a muschilor. Un supliment calitativ de creatina va furniza 5g pe servire. Aceasta are si alte efecte benefice precum: arderea grasimilor si imbunatatirea andurantei in timpul antrenamentelor, fiind introdusa in planul de nutritie al sportivilor de mai mult de 100 de ani.

Cand stii ca ai nevoie de creatina?

  • Nu poti sa evoluezi de la un antrenament la altul
  • Forta nu este la cote maxime in fiecare zi de antrenament
  • Febra musculara persista mai multe zile pentru anumite grupe de muschi
  • Muschii iti sunt slabiti si observi asta cand dupa o zi de umeri, nu mai reusesti sa ai un atrenament bun de piept sau cand dupa o zi de brate, nu mai ai aceleasi performante la urmatorul antrenament de spate si lista poate continua.
  • Nu reusesti sa scapi de nivelul de grasime, indiferent cum ti-ai gestiona planul alimentare
  • Simti ca muschii tai se pompeaza, dar nu vezi o evolutie majora dupa 2-3 luni
  • Si lista poate continua

Practic, creatina merge mana in mana cu evolutia antrenamentelor si cresterea masei musculare cu un aport de grasimi redus. Produsul pe care t-il recomandam este Creatine Powder, varianta de 600g.

De ce aceasta este cea mai buna alegere? In primul rand pentru ca va ofera toate acele beneficii enumerate anterior, dar nu in ultimul rand este alegerea corecte pentru ca are o compozitie pura, formata dintr-un un singur ingredient, creatina monohidrata. Consumand 5 grame de creatina pe zi, acest produs va fi suficient pentru aproape 4 luni.

creatina dezvolta musculatura

Glutamina pentru dezvoltarea muschilor in sala de forta

Glutamina este “prietena” creatinei. Este un aminoacid care joaca un rol important cand vine vorba de metabolismul muscular. Ea este responsabila pentru transportul a pana la 35% azot in celula musculara. Azotul este esential pentru construirea muschilor si contine proprietati de stimulare a imunitatii. Incurajeaza digestia adecvata si asigura ameliorarea simptomelor de indigestie si arsuri la stomac.

Cu ce ne ajuta aminoacidul glutamina?

  • Sinteza proteinelor
  • Detoxifica organismul
  • Ajuta la refacerea muschilor
  • Imbunatateste sistemul imunitar si lupta impotriva radicalilor liberi
  • Orice antrenament scade nivelul de glutamina cu 50%
  • Chiar si o raceala usoara scade drastic nivelul de glutamina din corp
  • Sustine performanta fizica
  • Ajuta creierul, asigura un somn linistit, imbunatateste memoria, atentia si nivelul de concentrare
  • Arde grasimile si accelereaza metabolismul

Asadar, acum ca am aflat cu ce ne ajuta glutamina, putem spune ca pe langa beneficiile aduse performantei sportive, acest supliment ne fereste de raceli si alte boli, ajuta si la buna functionare a creierului.

Inainte de antrenament este benefic sa folosim un supliment precum Glutamine-FX, care vine sub forma a 25 plicuri. Continutul unui plic trebuie dizolvat intr-un pahar de apa si consumata inainte de fiecare antrenament. Fiind consumata doar in zilele de antrenament, o persoana care se antreneaza de 4 ori pe saptamana, cumparand acest produs isi asigura necesarul pentru aproape 2 luni.

glutamina supliment fitness

Multivitaminele, micronutrientii necesari dezvoltarii masei musculare

Multivitaminele sunt un supliment care au menirea de a acoperi eventualele minusuri care rezulta in urma unei diete imperfecte. O dieta perfecta este greu de realizat, luand o portie de multivitamine odata cu micul dejun, micronutrientii pe acea zi vor fi asigurati si corpul va deveni mai capabil sa treaca peste acele antrenamente dificile.

Un produs excelent in acest sens este VIT-X4. El contine toti macronutrientii necesari corpului, cantitatile optime care ne favorizeaza cresterea masei musculare, ne feresc de raceli si ne dau un stare de bine intreaga zi datorita complexului de vitamine B, atat de necesare creierului. Pe langa acestea, VIT-X4, contine si enzime digestive, astfel incat alimentele sa fie digerate si absorbite la nivelul intestinului intr-un mod cat mai eficient. Astfel, proteiele, carbohidratii si fibrele vor fi absorbite in cantitati mai mari in organism si nu vor trece prin sistem fiind partial asimilate.

vitamine culturism

Beta-Alanina

Beta-Alanina, supliment deseori regasit in suplimentele pre-workout (inainte de antrenament) este excelent pentru a mari anduranta si forta in timpul antrenamentului. Acest aminoacid are efecte imediate ajutand la pompare/vasodilatare dar si efecte pe termen lung, crescand nivelul de performanta al organismului in timpul antrenamentelor, favorizand evolutia si cresterea masei musculare.

Putine suplimente pre-workout contin doze suficient de mari din acest ingredient, incat sa le faca sa fie eficiente. Produsul pe care ti-l recomand in acest caz este Beta Alanine, 300g de produs fiind suficiente pentru aproximativ 2 luni de utilizare. Se recomanda consumul a 2-4g inainte de antrenament si 2-4 grame de produs dupa antrenament. In zilele de pauza se ia jumatate din cantitate, urmand ca dupa 8 saptamani de utilizare sa se faca pauza 2-3 saptamani de la supliment.

beta alanina aminoacid muschi

Acestea sunt recomandarile noastre pentru tine. Suplimente testate de numerosi sportivi, care aduc rezultatele prezentate. In functie de explicatiile adaugate la fiecare supliment in parte, poti decide singur daca ai nevoie de toate sau doar de unele dintre ele.

Antrenamente eficiente iti doresc!

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here