Totul despre Vitamina B9 / Acid Folic: Beneficii, Adiministrare, Sarcina, Pret

acid folic sarcina beneficii prospect pret

Vitamina B9 (Denumire chimica: Acid Folic/Folacina/Folat)

Unul dintre cel mai de interes subiecte legate de acidul folic este legata de perioada de sarcina la femei. Astfel, citind acest articol veti afla cand si cum trebuie sa consumati acid folic, in ce cantitati, care este pretul acidului folic, alimentele bogate in acid folic.

De asemenea vei descoperi care sunt beneficiile acestuia, contraidincatiile, modul de administrare, efecte secundare si veti sti exact cat acid folic trebuie sa luati pentru a avea o sarcina cu mai putine griji.

Acidul folic este substanta sintetizata pentru Vitamina B9, dar cele doua reprezinta exact acelasi lucru.

Totul despre Acidul Folic si beneficiile aduse sarcinii

Ce este acidul folic? Tot ce trebuie sa stii

Acidul folic este defapt vitamina B9, facand parte din complexul de vitamine B. Ea mai este cunoscuta si sub numele de vitamina M, folacina sau folat. Aceste denumiri le puteti regasi scrise pe etichetele diferitelor alimente sau pe prospectele medicamentelor.

E bine sa va familiarizati cu toate denumirile inainte sa incepeti sa cautati surse sintetice sau naturale de acid folic. Termenul de folic provine din latinul folium, care inseamna frunza. Veti intelege de ce, cand veti citi alimentele bogate in acid folic, putin mai jos in cadrul acestui articol.

Formula chimica si curiozitati despre vitamina B9

Formula chimica a vitaminei B9 este C19H19N7O6. Este o vitamina hidrosolubia, adica se dizolva in apa. Corpul uman nu poate sintetiza aceasta vitamina, de aceea este necesar aportul natural din alimentatie a vitaminei B9 sau din suplimente alimentare a acidului folic. In acest articol vom vorbi atat de sursele naturale din care putem procura vitamina B9, dar si dozele zilnice recomandate ale acidului folic pentru copii, barbati, femei, femei insarcinata si femei care alapteaza.

Folatul sau folatina sunt responsabile pentru fertilitatea barbatilor si a femeilor deopotriva. De aceea adeseori la recomandarea medicului, ambilor parteneri li se recomanda sa consume acid folic cand vor sa conceapa un copil.

La ce ne ajuta acidul folic sau vitamina B9? Beneficii

Efectele acidului folic sau vitaminei B9 asupra organismului:

Acidul folic si perioada de sarcina

Unul dintre cele mai cunoscute efecte benefice este adus femeilor care vor sa ramana insarcinate, astfel, acestea trebuie sa consume o doza mai mare de acid folic in perioada dinainte de a ramane insarcinate, cat si in primele 12 saptamani ale sarcinii.

Acidul folic ajuta la prevenirea unor malformatii ale fatului, malformatii congenitale, neurologice si cardiace. Mai mult de jumatate din nou nascuti tind sa aiba probleme de aceasta natura. Peste 50 de tari din intreaga lume au luat ca masura de prevenire a acestor probleme, adaugarea acidului folic in mod artificial in alimente.

Acidul folic lupta impotriva bolilor cardiovasculare si a pierderilor de memorie

Unele studii arata ca consumul natural de-alungul vietii de acid folic scade problemele cardiovasculare la o varsta mai inaintata, cat si pierderile de memorie tipice varstinicilor cu 34,7%. De asemenea, ajuta la tratarea depresiilor, conform unui studiu realizat asupra 15,315 persoane la Universitate de Medicina din New York.

Acidul folic lupta impotriva cancerului

Este dovedit faptul ca acidul folic lupta impotriva mai multor tipuri de cancer, precum canerul de: san, ovarian, de pancreas, de creier, de plamani, de col uterin, de prostata si cel de colon.

Lipsa vitaminei B9 sau deficitul de acid folic, simptome:

Care sunt cauzele unui nivel de acid folic scazut?

Principalul factor este aportul nutritional scazut, la care se ajunge din cauza consumului insuficient de fructe si legume si a unui stil de viata alimentar dezorganizat. Chiar daca vom consuma dozele zilnice recomandate, s-ar putea ca organismul nostru sa nu absoarba corect acid folic, din cauza urmatoarelor afectiuni: alcoolism, limfom intestinal, rezectie intestinala sau amiloidoza.

Unele medicamente pot duce la scaderea nivelului de vitamina B9 din organism, cititi cu atentie prospectul medicamentelor pe care le administrati.

vitamina b9 acid folic

Boli care pot aparea din cauza deficitului de acid folic:

Consumul ineficient sau insuficient de acid folic poate duce la deficiente ale folatului. Aceste deficiente conduc la anemie megaloblastica. Printre simptomele descoperite se numara: stari de oboseala, palpitatii ale inimii, respiratie ingreunata, leziuni ale limbii sau schimbari ale culorii pielii si parului.

Prospect: Doza zilnica recomandata a acidului folic:

Doza zilnica recomandata de acid folic sau vitamina B9 difera in functie de varsta si sex. Femeile insarcinate si cele care alapteaza au doze speciale recomandate de acid folic, care le ajuta sa ramana insarcinate, dar si sa nasca copii sanatosi. Pentru a intelege mai bine valorile de mai jos, trebuie sa stiti ca 100 μg = 100 mcg = 0,1 mg.

  • Copiilor cu varste intre 1 si 3 ani 150mcg
  • Copiilor cu varste intre 4 si 8 ani 200mcg
  • Copiilor cu varste intre 9 si 13 ani 300mcg
  • Adolescentilor cu varste intre 14 si 18 ani 400mcg
  • Femeilor 400mcg
  • Femeilor insarcinate 600mcg
  • Femeilor aflate in perioada de alaptare 500mcg
  • Baratilor 400mcg

Valorile pentru femeile aflate in perioada sarcinii, care alapateaza sau care nu reusesc sa aiba un copil difera de la caz la caz, de la persoana la persoana, astfel, daca va incadrati in una dintre aceste trei categorii va recomandam sa consultati medicul de familie sau medicul ginecolog.

Sursa: Institutul National de Sanatate al Statelor Unite

Supradoza sau reactiile adverse la acid folic

Toxicitatea acidului folic este extrem de scazuta deoarece este o vitamina hidrosolubila, al carui surplus este eliminat natural prin urina. Exista o singura asociere a supradozajului cu acid folic, mascarea deficientei de vitamina B12, cunoscuta ca anemia pernicioasa.

Efecte adverse, supradoza de biotina, contraindicatii

Nu exista efecte adverse in urma testelor cu doze mari de biotina asupra animalelor, ceea ce inseamna ca in cantitati mai mari nu poate provoca efecte adverse sau supradozaj. Totusi, excesele nu sunt bune si pot duce la diverse afectiuni in timp. Recomandam consumul echilibrat de alimente si suplimente nutritive.

Alimente bogate in acid folic, surse:

In stare naturala vitamina B9 sau acidul folic in regasim adesea in legumele cu frunze verzi dar si in alte legume si fructe, astfel: spanac, linte, avocado, produse lactate, broccoli, fructe de mare, cartofi, germeni ale diferitelor plante, fasole verde, sfecla rosie, sparanghel, varza, salata verde, galbenus de ou, ficat, mazare, banane.

Este indicat consumul de fructe si legume sub forme de sucuri naturale sau freshuri, astfel putem consuma o cantitate mai mare de acid folic, apropiata de dozele zilnice recomandate.

Acidul folic in farmacii, doze si pret:

Acidul folic poate fi regasit in farmacii sub diverse forme si asociat in coprimate cu alte vitamine sau minerale. In functie de necesarul dvs. trebuie sa luati diferite doze. De exemplu, femeile sanatoase aflate in perioada dinaintea sarcinii sau in primele 12 saptamani de sarcina trebuie sa consume 600 mcg de acid folic, insa, femeile care au o predispozitie mai mare in a naste copii cu defecte de tub neural, pot ajunge sa ia, la recomandarea medicului specialist, doze de 1 mg sau chiar 5 mg.

Citeste si: Importanta acidului folic in Complexul de vitamina B

Consultati medicul specialist in cazul in care intentionati sa consumati suplimente farmaceutice pe baza de acid folic.

Ti-a fost util acest articol? Te asteptam cu intrebari in sectiunea de comentarii. Un share ajuta articolul sa fie citit de cat mai multe persoane. 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here