Dieta Rina Detaliata 90 zile: Retete, Alimente, Principii

dieta rina 90

Despre ce este vorba in dieta Rina? Cu ce este dieta Rina fata de alte cure de slabit? De unde vine acel 90 din „dieta Rina 90”? Ce sa mananc in fiecare zi, dar totusi sa pierd in greutate? – Sunt doar cateva dintre intrebarile la care iti va raspunde acest articol.

In zilele noastre, cu ajutorul internetului, putem descoperi o sumedenie de informatii despre aproape orice domeniu. Cu siguranta, odata cu acest aflux de informatii, este din ce in ce mai dificil sa deosebim informatiile utile fata de cele inutile.

In cele ce urmeaza, vom incerca sa descoperim totul despre dieta Rina 90 si de ce aceasta ar putea fi dieta potrivita pentru persoanele care doresc sa slabeasca pana la 10kg in 90 de zile, intr-un mod foarte sanatos.

Principiile dietei Rina

Dieta Rina a fost inventata de catre un american, medic si preparator fizic a numerosi sporitivi. Aceasta cura de slabire se bazeaza pe combinarea exacta a anumitor tipuri de alimente pentru a pierde kilogramele in plus.

Aceasta a devenit destul de populara in America dar si in Europa, deoarece este flexibila, lipsita de riscuri si chiar folosita de numeroase celebritati de-a lungul anilor. Un alt principiu important al dietei, este acela ca la micul dejun, in fiecare zi, se vor consuma doar fructe.

Beneficiile dietei Rina: Slabesti 10 kg in 90 de zile

Se poate spune ca aceasta dieta este lipsita de riscuri, fiind chiar si recomandata de catre naturisti. Aceasta dieta poate chiar si sa schimbe metabolismul persoanelor care o urmeaza, facand acele kilograme disparute sa nu mai apara odata cu incetarea ei.

Desi cu dieta Rina 90, se poate slabi, unii o folosesc pentru simplul fapt ca ajuta la accelerarea metabolismului, marind nivelul arderilor din corpul nostru. Dieta Rina va ajuta sa slabiti, treptat, sanatos, usor si accesibil. Cu dieta Rina, tinuta strict, majoritatea persoanelor au reusit sa slabeasca de la 10kg in 90 de zile, sau valori aproapiate.

cura de slabire sa poti manca orice

Alimente permise

Am mentionat anterior ca aceasta dieta se bazeaza pe gruparea stricta a alimentelor, deci alimentele permise sunt dupa cum urmeaza:

  1. Proteine: carne de peste, carne de vita, carne de porc, carne de pui, branza, lapte, oua, etc.
  2. Legume: fasole, cartofi, naut, morcovi, broccoli, etc.
  3. Carbohidrati: spaghete, cus cus, fidea, faina alba, faina de grau integral, ciocolata neagra, etc.
  4. Vitamine: fructe si legume proaspete.

Ati auzit de o dieta mai permisiva? Acesta este motivul pentru care iubim si recomandam dieta Rina. Ea este foarte usor de tinut chiar si de catre romani, care sunt obisnuiti sa manance de toate si mult.

Dieta Rina pe zile

Inainte sa exemplificam cum functioneaza dieta Rina pe zile, este important sa specificam ca orice dieta trebuie insotita de un consum adecvat de apa (minim 1,5l/zi) si de cele 30 de minute de miscare zilnice.

Chiar daca meniul vostru va fi variat, in fiecare zi, micul dejun va fi format doar din fructe sau cel putin 90% fructe precum: mere, pere, banane, struguri, prune, piersici, etc.

Nota: Este permisa consumarea cafelei sau ceaiului, insa neindulcite.

Zilele urmatoare vor fi diferite, dupa cum urmeaza.

Ziua 1: Proteine (carne, lactate, oua)

In prima zi a dietei Rina, este permis sa mancam proteina, care pot fi:

  • carnuri, preferabil carnuri fara continut mare de grasimi, precum peste, curcan sau pui;
  • este indicat sa consumam si lactate sau oua pentru ca si acestea sunt bogate in proteine.

Astfel, in prima zi, continutul de proteine pe care il vom consuma va fi elevat, insa este important sa notam faptul ca trebuie sa gatim fara ulei, preferabil la aburi.

ziua 1 proteine carne oua branza

 

Citeste si: Ce sunt proteinele?

Reteta proteine: Ziua 1 Dieta Rina

Pentru pranz, putem prepara cu usurinta o farfurie care sa contina cel putin 200g de proteine, in diferite combinatii. Pe langa un tip de carne preparat la cuptor sau la aburi, se poate adauga o portie mica de salata sau legume proaspete, fara ulei.

Spre exemplu, putem manca niste felii de piept de pui la cuptor, alaturi de niste oua si putin cascaval, pe care le putem condimenta cu ierburi, sare si piper. Pentru cina, putem repeta aceste retete, in cantitati putin mai reduse.

Ziua 2: Legume

In cea de-a doua zi, vom manca exclusiv legume, evident, dupa micul dejun care ramane neschimbat doar din fructe. Astfel, vom putea sa servim doar legume la pranz si cina. Asadar putem sa ne folosim imaginatia in combinarea acestor legume, dar trebuie sa tinem cont ca ele nu vor fi gatite cu ulei ci doar cu ierburi si condimente.

legume ziua 2 dieta rina

Reteta legume: Ziua 2 Dieta Rina

In aceasta zi practic devenim vegani, tinem post si nu mancam paine sau paste. Un exemplu usor de reteta ar fi un ghiveci de legume, vom taia rosii, cartofi fierti, cubulete, castravete, ardei gras, ceapa si usturoi dupa gust.

Ziua 3: Carbohidrati

A treia zi a dietei Rina consta in ziua carbohidratilor, care este de departe ziua preferata a oamenilor, deoarece se pot manca multe mancaruri de obicei interzise in alte diete.

Micul dejun ramane neschimbat, insa in aceasta zi se vor putea manca, paste, produse de patiserie, chiar si pizza vegetariene, insa trebuie sa evitam combinarea acestora cu carnuri sau lactate.

pizza cu leguma dieta slabit

Reteta carbohidrati: Ziua 3 Dieta Rina

O reteta simpla dar delicioasa pentru aceasta zi poate fi pizza cu sos de rosii, oregano, ardei si alte legume sau ierburi proaspete. Iar pentru desert putem chiar sa servim o felie tort si chiar inghetata, dar recomandabil este sa inlocuim acestea cu o ciocolata cu continut ridicat de cacao.

Ai mai auzit carbohidrati, ai idee de cate alimente care sunt carbohidrati: paine, paste, dar nu stii prea multe exemple si nici in ce mod acestea ne ajuta organismul …

Citeste si: Carbohidrati sanatosi vs nesanatosi

Ziua 4: Vitamine

Ultima zi a dietei Rina este cea dedicata vitaminelor. Aceasta zi are rolul de a adauga un surplus de energie, vitamine si vitalitate, deoarece se bazeaza pe fructe si legume proaspete.

De obicei se recomanda o pauza de cel putin 2 ore intre mese, ceea ce va fi mai greu in ziua a doua si cea de-a pastraa, deoarece legumele si fructele nu ofera aceeasi satietate precum proteinele din ziua intai de proteine sau din ziua a treia de carbohidratii.

Pentru aceast motiv, reamintim ca este permisa consumarea bauturilor neindulcite precum cafeaua sau ceaiurile.

fructe micul dejun dieta rina

Reteta vitamina: Ziua 4 Dieta Rina

O reteta simpla si delicioasa pentru aceasta a patra zi a dietei Rina este alcatuita din banane, kiwi, portocale, prune si zmeura. Taiem feliute o banana si 2 kiwi intr-un bol, alaturi de feliute de portocale, prune si zmeura, iar peste, vom turna zeama unei portocale.

Introducem bolul in cuptorul preincalzit la 190 de grade, pentru 7 minute.

Concluzie

Putem observa deci, ca aceasta dieta este una care include toti nutrientii de care avem nevoie, insa acestia sunt repartizati cu strictete pe zile diferite. Reducand astfel combinatiile nesanatoase precum fast food-ul, dar si reducand caloriile.

Datorita beneficiilor metabolice pe care aceasta dieta le aduce, o putem recomanda cu usurinta persoanelor care doresc sa slabeasca 10kg in 90 de zile.

Ce parere aveti despre aceasta dieta? Poate fi considerata cea mai usoara dieta? Va asteptam in sectiunea de comentarii cu intrebari si raspunsuri.

Da-i un share sa citeasca si prietenii tai despre aceasta dieta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here